Dag 4.

10 augustus 2008

De 4e dag alweer en een prima dag om de Harley's de sporen te geven naar onze volgende bestemming: Revelstoke. Het weer ziet er wat dreigend uit dus hopen we dat we die dreiging voor kunnen blijven. We kunnen in het hotel van een eenvoudig ontbijt gebruik maken. Geroosterd brood met wat jam en een eitje erbij is toch ook niet te versmaden. Nadat we alle bagage weer op de motoren hadden geplaatst zijn we om 9:15 uur vertrokken.

Dit soort plaatsjes kennen wij nietWe nemen Highway 1 en komen door leuke en minder leuke plaatsjes zoals Monte Creek, Monte Lake en Westwold waarna we aankomen in Falkland. In Falkland nemen we plaats bij een aftands uitziende tent op een paar bankjes in de zon. Het meisje van de bediening komt naar buiten en zegt dat ze niet genoeg koffie heeft voor zoveel mensen. "Ik ga het wel even zetten", zegt ze met haar beste glimlach.

Na verloop van tijd komt ze naar buiten met de kan koffie en tevens wat Home Made Apple Pie waar we natuurlijk geen nee tegen zeggen. We blijven daar nog even heerlijk in de zon zitten totdat iedereen weer bereid is onze weg te vervolgen.

Het is vandaag de kortste rit dus hebben we tijd genoeg. We nemen een binnenweg richting Salmon Arms, wat volgens Ted een drukbezocht watersportstadje is. Als we in Salomon Arms binnenrijden zoeken we een tent waar we wat kunnen eten. Als we de motoren neerzetten zien we echter dat de lucht pikzwart word en besluiten we maar om snel door te rijden om te proberen deze bui voor te blijven.

Dat lukt ons aardig want op een paar spetters na houden we het droog. Ook hier weer een prachtige weg met veel bochten en schitterend asfalt. Natuurlijk werkt het weer ook heerlijk mee maar we blijven toch maar een beetje met regenkleding rijden. We komen weer op Highway 1 terecht, nu is het niet ver meer en Highway 1 slingert door Harald Provincial Park en komt door Malakwa, Craigellachie en Three Valley waarna we om 14:30 uur Revelstoke binnenrijden.

Hotel Revelstoke Comfort Inn & Suites werd snel gevonden, dus brengen we de bagage naar de kamer, frissen we ons wat op en kijken we wat er in de buurt te beleven valt. We overwegen nog om een ritje in de buurt te maken maar iedereen vindt het wel prima eigenlijk. We besluiten om even in het stadje te gaan kijken. Er zit bij het hotel een Bar Restaurant maar die gaat pas om 17:00 uur open.

We lopen even naar het oude gedeelte van Revelstoke en staan vol bewondering naar de trein te kijken die door dit stadje rijdt. Er zijn wat overwegen en die blijven zomaar een kwartier gesloten, terwijl het verkeer gewoon geduldig wacht tot de trein verder gaat.

Revelstoke is uitgeroepen tot De Hoofdstad van de Canadese Alpen en stond al in 20e eeuw bekend als Het Paradijs in de Bergen. We vinden een gigantisch grote bar waar de bediening om je oren vliegt maar niemand tijd voor je heeft terwijl er toch geen hond in de zaak is.

We krijgen de kans om een biertje te bestellen en nemen er tevens wat Hot Wings bij. De Hot Wings staan al een poosje koud te worden zodat we ze zelf maar van de toonbank gaan afhalen. Onbegrijpelijk dat dit kan gebeuren in zo'n geweldig mooie zaak. We rekenen af en lopen op ons gemak terug naar het hotel.

De zwart-wit regenboog van Henny...
Onderweg dreigt het weer te gaan regenen dus stappen we flink door. Hennie wil een foto maken van de regenboog die zich heeft gevormd, hij komt er echter achter dat ook hij zijn camera in het café heeft laten liggen en wil snel terug om hem op te halen. Henny in paniek maar Harry heeft het echter gezien en de camera stiekem meegenomen anders was dit camera 2 die we kwijt waren.

We komen bij het hotel waar Ed voor de deur zit en zich afvraagt waar wij zaten. Wij gingen er van uit dat Ed ging motorrijden dus waren we zonder hem vertrokken.

Het restaurant Zalo is inmiddels open dus kunnen we daar eten. Ook hier is het eten en drinken weer prima dus sluiten we ook hierna de dag weer voldaan af.