Lee Vining - Monterey

Monterey - Santa Barbara

millennium motorreis

20e en 21e dag - Dinsdag 8 en woensdag 9 augustus 2000

Vandaag gaan we het Yosemite National Park bezoeken, tenminste dat is de bedoeling. Bij het tanken van de motoren heeft de monteur ook even naar de olie van de versnellingsbak van de camper gekeken en geconstateerd dat de versnellingsbak was overleden en deze camper ons niet over de Tioga Pass zou brengen. Een streep door de rekening dus.

Ed is aan het bellen geslagen met Cruise America om zo snel mogelijk voor een oplossing te zorgen. Cruise America reageerde precies hetzelfde als toen we de camper kwamen halen, laks. Om een lang verhaal kort te maken hakte men om 13.00 uur de knoop door en gingen de camper vervangen, er werd beloofd dat de camper er om 18.00 uur zou zijn.

We besloten dat de motoren alvast naar Monterey zouden rijden en dat Riet en Jan op de andere camper zouden wachten om daarna ook naar Monterey te rijden. Om 16.00 uur werden we gebeld door Cruise America dat de camper pas om 23.00 uur zou komen of zelfs later. Riet en Jan gingen maar wat eten bij Bodie Mikes omdat het toch vanavond niks meer zou worden met de camper. De hotels in Lee Vining waren op dat moment vol zodat we maar wat in de camper hebben geslapen.

In dit hotel hebben we niet overnacht

Van slapen kwam niet veel omdat er in de camper geen beddengoed aanwezig was en wij elk moment die camper verwachten. om 21.00 uur bellen we Ed met de mededeling dat de onderbroek morgenochtend maar op de Belgische manier moesten aantrekken, bruin voor en geel achter. Om 03.15 uur in de nacht komt er eindelijk een sleepwagen met een andere identieke camper aanrijden. We laden de bagage over en rijden naar de Tioga Pass.

Daar aangekomen was het aardedonker en konden we geen hand voor ogen zien. Daarom keren we dan maar om en wachten tot het ochtendgloren. Om 05.30 uur wagen wij het en rijden de Tioga Pass op Richting Yosemite Park. Het park is in de ochtend prachtig mooi met z’n benevelde weiden en de rust die daar dan nog heerst.

Bovenin het park staan auto’s geparkeerd waar de ramen van bevroren zijn. Om 07.00 uur bellen we Ed en melden dat we om 05.30 uur vertrokken zijn en dat we om 11.30 uur in Monterey zullen zijn. Wij zullen op jullie wachten, zegt Ed. We rijden via Merced naar Los Banos en komen wel door mooie gebieden maar hadden daar niet veel tijd voor om van te genieten. Van Los Banos naar Salinas en dan via de US 1 naar Monterey waar we om 11.30 uur aankomen. Doordat we even moeten zoeken naar het hotel werd het 12.00 uur.

De Pacific Ocean

Ik ben op een of andere manier mijn benzinedop kwijtgeraakt, zodat Ed gaat wel even een nieuwe gaat halen, zonder helm. Dat is een dure dop want Ed krijgt prompt een stevige bekeuring van een al te vriendelijke motoragent die ons triomfantelijk komt vertellen dat Ed er zo aankomt, Ha Ha.

Jan en Riet drinken even een kopje koffie en beginnen aan de 2e etappe naar Santa Barbara. We nemen de kustweg die natuurlijk prachtig maar ook zeer vermoeiend is. Om 17.30 uur Vond Jan het genoeg en heeft met vol gas de laatste 90 mijl naar Santa Barbara afgelegd. Om 19.30 uur kwamen wij na 14 uur en 526 mijl bij ons Best Western Hotel Encina Lodge & Suites aan waar we ons opknapten en zijn gaan eten bij het restaurant Victoria bij het hotel.

Jan is daarna direct naar zijn bed gegaan. Al met al een vermoeiend gedoe !

|   Naar de indexpagina   |   Naar de vorige pagina   |   Naar de volgende pagina |