Chico - San Francisco

millennium motorreis

17e dag - Zaterdag 5 augustus 2000

Na het ontbijt zijn we om 08.30 uur vertrokken naar onze volgende bestemming San Francisco waar we 2 dagen zullen blijven. Eerst hebben we nog een bezoek gebracht aan een Harley Shop in Chico. Je kijkt er je ogen uit naar alle artikelen die op het gebied van Harley Davidson te koop zijn. We kopen wat T-shirts en andere snuisterijen en vervolgen onze reis. De afstand is vandaag niet zo erg groot dus hebben we wat tijd om even meer te stoppen om mooie dingen te bekijken.

Riet met op de achtergrond Alcatraz

We rijden door dorpjes als Gridley en Live Oak waar we weer versteld staan over hoe leuk het er meestal uitziet. We denken wel eens : "Wat doen die mensen hier in zo’n gat ? " In sommige dorpen is het ook vaak een bende, want iedereen laat zijn auto staan waar hij stukgaat, dus die blijven daar jaren staan. We vervolgen onze weg over de US 99 die ons naar Napa Valley voert.

Om 10.00 uur rijden we Yuba City binnen. Yuba City is een wat groter dorp waar je dus echt doorheen rijd. We nemen na Knight Landing de US 113 naar Woodland door de Napa Valley waar we tot in de verste verten de maďsvelden en fruitboomgaarden zien. Om 11.00 uur zitten we in Woodland en gaan verder in de richting van Davis en Sacramento en komen vervolgens in Winters.

We rijden door bergachtig gebied en komen boven langs een prachtig meer, Lake Berryessa. We eten wat bij een zaakje dat alleen voor leden toegankelijk was maar waar ze ons ook graag van dienst wilden zijn. De Hamburgers en Hotdogs werden buiten door een Indiaan op de barbecue gegrild dus dat smaakt prima. We hebben nog even langs het water gewandeld en nadat iedereen de motoren had bewonderd zijn we verder gereden. De camper raakt wat achter op de motoren zodat Ron even op ons heeft gewacht.

Toen wij in zicht waren vertrok Ron weer op een zeer bochtig weggetje met niet het mooiste asfalt van Amerika. Een paar bochten verder zagen we de motor van Ron in de kant liggen terwijl Ron er zwaaiend bijstond. Ron was onderuitgegaan in een bocht waar wat grind of zo op de weg lag. De verwondingen vielen gelukkig mee en de schade aan de motor was ook te verwaarlozen. Jan is het verkeer gaan regelen want we stonden op een gevaarlijk punt waar de auto’s met een grote snelheid naar beneden kwamen.

Hotel Shannon Court Er stopte een motorrijder die ons hielp de motor weer op zijn wielen te krijgen en Riet verzorgde de schaafwonden van Ron. Zo goed en zo kwaad als het kon, is Ron met de motor naar beneden gereden waar de rest van het gezelschap op ons stond te wachten. We waren in Napa Valley waar gelukkig een ziekenhuis aanwezig was. Hier hebben we bij de eerste hulp de schaafwonden van Ron laten behandelen.

Hotel Shannon Court

Om 17.00 uur reden we daarvandaan en namen we de Interstate 580 naar San Francisco en we rijden om 18.45 uur over de Golden Gate Bridge.

De Golden Gate Bridge ligt totaal in de mist en het is daar hartstikke koud zodat iedereen jassen en truien uit de camper moet hebben. Na een lastig ritje door San Francisco om 19.30 uur in Hotel Shannon Court aan. San Francisco is een stad vol zwervers, werkelijk ongelofelijk.

We eten s’avonds bij restaurant Hendrik de 8e, waar een junk er met het zwaard van Hendrik de 8e, dat aan de muur hing, op zijn dooie gemak vandoor ging.

We hebben daar lekker gegeten maar de sfeer was niet zo geweldig. Bij de bar van het hotel was het al niet veel beter want de muziek was niet om aan te horen. Na 2 consumpties zijn we maar gaan slapen want morgen wacht er weer een nieuwe belevenis.

|   Naar de indexpagina   |   Naar de vorige pagina   |   Naar de volgende pagina |