Jackson Hole - Gardiner

millennium motorreis

11e dag - Zondag 30 juli 2000

Triiiiiing, tri....., Good morning this is your wake up call, en ja hoor eindelijk gaan we op visite bij Yogi Bear. Na het ontbijt stappen we om 08.30 uur op de motoren om via het Grand Teton National Park, met z’n hoogte van 4200 meter naar Yellowstone National Park te rijden.

Old Faithful in actie Eerst moeten we nog een ander klusje klaren. Peter heeft namelijk in Jackson Hole een houten indiaan gekocht van 1,50 m hoog die boven in de camper wordt opgeslagen.

Terwijl Peter druk is met zijn indiaan, gooien wij de tanks nog even vol en daarna vertrekken we. We komen over schitterende wegen en klimmen steeds hoger en hoger.

Old Faithful in actie

We passeren Jackson Lake en komen over de Jackson Lake Dam en rijden om 10.30 uur het Yellowstone Park vanuit het zuiden binnen.

Wat een prachtig gebeuren is dat zeg, we komen verschillende keren herten tegen die willekeurig zonder zich iets van het verkeer aan te trekken oversteken. Oppassen dus !

Er heeft een aantal jaren geleden een gigantische bosbrand gewoed in het park. Het is een triest gezicht, al die boomstammen die zijn blijven staan en nu een spookachtig wit beeld geven. Maar het nieuwe bos groeit alweer. We zien wel allerlei dieren en de teleurstelling is groot maar Yogi Bear is nergens te bekennen. Hij zal er ongetwijfeld zijn maar hij laat zich niet zien.

Om 12.00 uur zijn we bij Old Faithful, de geiser die elke 76 minuten 14.000 tot 32.000 liter heet water de lucht in spuit. Een formidabel, indrukwekkend schouwspel, wat moet daar een kracht achter zitten zeg. We eten wat bij het restaurant in het park en vervolgen onze weg. We stoppen bij een plek waar allemaal heet water bronnen uit de grond omhoog komen met een geur van zwavel. We lopen over een houten looppad om al deze bronnen heen, werkelijk prachtig.

Bij een waterval hebben we nog wat foto’s gemaakt en Riet heeft nog wat dropjes en pepermuntjes uitgedeeld. We zien ook nog wat grondeekhoorntjes die zo uit je hand eten. De wegen in het park zijn aangelegd als een soort 8 waarvan we vandaag de helft zouden rijden en morgenochtend het resterende gedeelte.

Doordat we verkeerd zijn gereden komt dat niet helemaal uit zodat we lekker vroeg bij ons volgende hotel zijn. We komen vandaag in Montana waar we vlak over de staatsgrens overnachten in het Best Western Hotel By Mammoth Hot Springs te Gardiner. We komen daar na 163 mijl om 16.30 uur aan.

Het is weer een leuk hotel met paarden voor de deur. We drinken wat in de bar van Yellowstone Mine waar een aantal van ons een leuk T-shirt ter herinnering kopen. We hebben daar ook heerlijk gegeten en nagezeten. Al met al weer een afsluiting van een gezellige dag.

Overstekend wild in Yellowstone
De herten steken in Yellowstone Park zo over

hertje eekhoorntje

|   Naar de indexpagina   |   Naar de vorige pagina   |   Naar de volgende pagina |