Durango - Gunnison

millennium motorreis

6e dag - Dinsdag 25 juli 2000

Om 07. 00 uur opgestaan en in het hotel een licht ontbijtje genomen. Om 08.00 uur op de motoren want we gaan op het station van Durango de vertrekkende stoomtrein bekijken. Helaas was de trein net vertrokken, nou dan maken we maar een paar leuke foto’s op het oude stationnetje van Durango. Het was een drukte van jewelste op het station, er stond nog een oude trein uit vervlogen tijden waar net de passagiers instapten.

Wij reden dezelfde route als de trein dus komen we ook op de eindbestemming van de trein in Silverton. Onderweg kwamen we de trein tegen en zijn we gestopt om op het viaduct waar de trein onderdoor ging wat foto’s te nemen. In Silverton, een oud westernstadje vol pure nostalgie uit de cowboyfilms die we allemaal wel gezien hebben, gaan we wat winkelen en drinken in afwachting van de aankomst van de trein.

Sjanie en Peter in Silverton

Om 11.45 uur is het zover en komt de stoomtrein met veel kabaal het stadje binnen rijden tot het einde van de rails. Werkelijk een uniek schouwspel. Na de nodige foto’s vervolgen we onze weg naar Gunnison, het is immers nog een heel eind. Om 13.00 uur komen we in Ouray, ook weer zo’n westernstadje, maar dan wat groter, met een heuse "Mainstreet" waar links en rechts de winkels en restaurantjes je proberen binnen te lokken. Wij komen terecht in een onvervalste hamburgertent 'PaPa’s' genaamd waar we geholpen worden door een vlot kereltje die z’n haar waarschijnlijk met mayonaise heeft gewassen, werkelijk geel haar.

Op weg naar Gunnison is het weer goed vertoeven op al die slingerende bochtige wegen met steeds weer wisselend natuurschoon. Ook komen we over de "Blue Mesadam" in de minder bekende maar daarom niet minder mooie "Black Canyon of the Gunnison" waar de "Gunnison River" doorheen kronkelt om uiteindelijk in de "Colorado River" uit te monden.

Ed ,Sjanie & Riet bespreken de dag

Ook dat is weer een streling voor het oog, wat een prachtige omgeving met steile wanden en diepe ravijnen en een schitterende weg om er te komen, werkelijk uniek, het woord mooi is hier nog niet mooi genoeg.

We rijden tot het eind van de canyon en gaan ieder op z’n eigen tempo weer terug naar de dam alwaar we de reis voortzetten naar Gunnison.

Silverton Drugstore

Na 219 mijl komen we om 18.45 uur in het Best Western Hotel Tomichi Village Inn aan.

Voordat de tassen worden uitgeladen drinken we even wat waarna we ons opknappen voor het avondeten.

We eten bij Restarant Jozefs en gebruiken na het eten nog wat bij de camper om vervolgens weer vroeg onder de veren te gaan.

Silverton Drugstore

|   Naar de indexpagina   |   Naar de vorige pagina   |   Naar de volgende pagina |