Moab - Blanding

millennium motorreis

3e dag - Zaterdag 22 juli 2000

Om 06.30 staan we op. Ed en Ton gaan met de camper naar de garage waar een monteur constateert dat het olieniveau in de versnellingsbak wel erg laag is en ook nog oververhit is geweest. Hij vult de olie bij ,maakt een proefrit en zegt dat verder alles in orde is.

Na het ontbijt vertrekken we naar Arches National Park waar we gelijk voor iedereen een "Golden Eagle Pas" kopen zodat we voor alle Nationale Parken de entreegelden hebben betaald.

De camper rijdt inderdaad wat beter maar is nog steeds geen berggeit, want bij iedere helling zakt de teller behoorlijk snel richting zero. Maar ja vooruit met de geit. Arches Park is bijzonder prachtig met lekkere bochtige wegen en na iedere bocht weer een ander schouwspel van de meest vreemdsoortige rotsformaties. Het een is nog grilliger en mooier dan het ander en je kijkt er je ogen uit.

Toegang naar Arches National Park
We rijden Arches Park binnen.

Arches National Park

De weg door het park is 40 mijl die we helemaal gezamenlijk, met de nodige fotostops, afleggen. Aan het einde van de weg keren we om en rijdt ieder in z’n eigen tempo de weg terug.

We spreken af bij het Infocentrum bij de uitgang om van daaruit nog een prachtige rit te maken over een heerlijke slingerweg langs de Colorado Rivier. Op een gegeven moment komen we bij een weg die volgens Ed minder geschikt is voor de camper.

Arches National Park is prachtig
Lunch bij Subway in Moab

Wij gaan daarom de weg terug naar Moab waar we om 12.00 uur afspreken om te eten. In Moab bezoeken we nog een klein winkeltje met allerhande Harley Davidson snuisterijen en kopen daar een cap in de kleuren van de Amerikaanse vlag.

Peter koopt er een leren jack en de rest van het gezelschap koopt ook nog het een en ander zodat de man een goede dag heeft. We gaan tanken en eten een Hamburger of een Hotdog bij een plaatselijke Subway.

Het tanken voor het eten is geen goed idee want als je de tank te vol doet en de motor staat heerlijk in het zonnetje dan zet de benzine uit en wordt bij het starten in de carburateur geperst met de nodige knallen en zelfs steekvlammen.

Met de vlam in de pijp een paar rondjes over het benzinestation is het leed weer geleden en rijden we Moab uit naar Blanding. Na 205 mijl komen we daar om 19.30 uur aan in het Best Western Hotel Gateway Inn te Blanding. Een aantal van ons gaat nog even zwemmen terwijl de meesten zich gaan opfrissen voor het eten.

Wilson Arch tussen Moab en Blanding

We eten vanavond in een restaurant, Old Tymers, genaamd waar ook tijdens het eten geen alcoholhoudende dranken worden geserveerd. We drinken dus maar wat bij de camper uit de koelkast en praten nog wat na over al het moois dat we deze dag weer gezien en meegemaakt hebben. Met een voldaan gevoel gaan we slapen, morgen weer vroeg uit de veren.

|   Naar de indexpagina   |   Naar de vorige pagina   |   Naar de volgende pagina |