Op Harley Davidsons door Nevada - Arizona - Utah

10 juni 1999

Op donderdag 10 juni was de langverwachte dag dan eindelijk aangebroken en vertrokken wij met een Boeing 777 van United Airlines naar Washington om van daaruit met een DC 10 naar Las Vegas door te vliegen alwaar wij de eerste overnachting hadden in hotel Flamingo "Hilton".

Flamingo Hilton hotel tijdens onze motorreizen in Las Vegas

We zijn om 13.00 uur Nederlandse tijd opgestegen van Schiphol en om 14.10 uur plaatselijke tijd in Washington geland, maar dan wel met een tijdsverschil van 6 uur. Daar onze vlucht naar Las Vegas om 16.25 uur zou vertrekken hebben we de tijd doorgebracht onder het genot van een pilsje bij een van de barretjes op het vliegveld van Washington. Om 16.25 uur zijn wij vertrokken naar Las Vegas en daar om 19.15 uur plaatselijke tijd geland. Ook hier weer een tijdsverschil van 3 uur.

Op het vliegveld van Las Vegas proberen de knipperende en rammelende gokkasten je de eerste dollars uit je zak te kloppen. Met een paar taxi´s gaan we naar hotel "Flamingo Hilton" waar we onze ogen uitkijken naar de pracht en praal, de af en aanrijdende limo´s, en het gigantisch aantal gokkasten, blackjack en roulettetafels. Het hotel telt wel 4000 kamers zodat ik mij afvraag of het wel goed komt met onze bagage.

We hebben allemaal grote luxe kamers zodat we ons even kunnen opfrissen om daarna eens even te kijken wat er zich allemaal in Las Vegas afspeelt. Sommigen van ons schieten direct naar de gokkasten en anderen gaan eerst even de omgeving bekijken. Als je s´avonds in Las Vegas bent vraag je je af waar wij ons met onze energiebesparing druk om

maken, zoveel verlichting heb je van je leven nog nooit gezien. Nadat ik nog even met Gerard aan de roulettetafel heb gezeten, en Gerard nog wat heeft gewonnen, zijn wij naar onze kamer gegaan om wat tot rust te komen van een zeer lange en drukke dag.

11 juni Las Vegas - Kingman 160 mijl

De volgende dag vroeg op want er werd in het hotel ontbeten en om 8.30 uur werden wij met taxi´s naar een parkeergarage gebracht alwaar de eerste 9 schitterende "Harley Davidsons" klaar stonden. De Harley Davidson motoren worden gemaakt in Milwaukee.

Harley Davidson motorreizen Amerka

Ed Berrevoets, onze tourbegeleider, heeft de motoren als volgt verdeeld : 4 x Fat Boy voor tourleider Ed, Ad, Ed en Marcel die zijn vrouw Martha, die tot kassier was gebombardeerd, achterop had, 4 x Road King voor, Cor, Jan, Hein en Ton, 1 x Heritage Softail voor Sjaak.

Motoren op halen tijdens onze motorreizen in Amerika

Nadat er even was proef gereden gingen de overige rijders bij iemand achterop om zo naar het andere verhuurbedrijf te rijden om daar de overige 4 motoren en de camper in ontvangst te nemen. Achter op een vreemde motor is niet zo prettig, ik heb het stuur liever zelf in de hand. Maar je kan wel even goed kijken waar je allemaal langs komt, zo zie je ontzettend veel "Wedding Chapels" en hotels waar "Elvis Presley heeft geslapen". Het in ontvangst nemen van de overige 4 motoren ging niet van een leien dakje zodat we daar heel wat tijd verloren hebben zien gaan.